Co to jest system CRM?  

CRM (Customer Relationship Managemement) to zarządzanie relacjami z klientami. Wpisuje się ona w działalność i strategię firmy, która nastawiona jest na podtrzymywanie stałego kontaktu z klientami i ciągły wzrost ich zadowolenia. CRM to podejście do zarządzania, które skupia w jednym miejscu wszelkie elementy składające się na kompleksową obsługę klienta. 

 

 

 

 

 

Systemy CRM - doskonały sposób na poprawę działalności firmy

Systemy CRM to kompleksowe bazy danych, w których łatwo i szybko można odnaleźć pełną informację o kliencie, o podejmowanych działaniach wobec niego, wystawianych dla niego fakturach i powiązanych z nim projektach. Informacje i uwagi odnośnie klienta zapisywane w systemie pozwalają na dostosowywanie oferty w przyszłości dokładnie do jego potrzeb. Systemy pozwalają również na szybką kontrolę zadań, jakie pracownicy mają do wykonania, kontrolę efektywności działów sprzedaży i prowadzonych działań promocyjnych. Dostęp do systemów CRM możliwy jest zarówno w firmie, jak i poza nią, co znacznie ułatwia działalność przedsiębiorstwa, którego pracownicy dużą część zadań wykonują poza siedzibą firmy.

Systemy CRM posiadają budowę modułową i pozwalają na dowolne kształtowanie wyglądu dla potrzeb danej firmy. Powoduje to, że systemy CRM można zastosować w działalności prawie każdej branży. W systemach możliwe jest założenie kont różnego rodzaju - dostosowanych dla danego pracownika w zależności do wykonywanych zadań w firmie. Jest to dobry sposób na ograniczenie widoczności niektórych modułów dla wybranych grup pracowników.

 

Systemy CRM - zalety:

  • łatwy dostęp do kompleksowej informacji o kliencie,
  • lepsze zarządzanie czasem,
  • szybka wymiana informacji między pracownikami firmy,
  • indywidualizowanie klienta,
  • wsparcie strategii zarządzania relacjami z klientami, 
  • wspólne prowadzenie projektów przez wielu pracowników,
  • prowadzenie kampanii marketingowych i mierzenie ich efektywności, 
  • możliwość generowania raportów i podsumowań z działalności firmy,
  • wzrost satysfakcji klientów,
  • poprawa sytuacji finansowej przedsiębiorstwa.

 

Wybór dostawcy systemu CRM

Wdrożenie CRM jest procesem etapowym. Obejmuje ono znalezienie odpowiedniego systemu CRM najlepiej dopasowanego do potrzeb, następnie dostosowanie do rodzaju branży i głównej działalności firmy, która go potrzebuje. Może tutaj nastąpić dodanie nowych modułów lub dopasowanie istniejących. Opcjonalnie można dostosować również wygląd systemu, tak by nawiązywał do kolorystyki firmowej, zawierał logo i inne elementy związane z firmą.

Ważnym elementem jest również zapewnienie profesjonalnego szkolenia dla pracowników - dopasowanego do rodzaju użytkownika posiadanego przez niego w systemie. Korzystanie z systemu CRM jest równie z związane z możliwością występowania błędów - najlepiej wybrać takiego dostawcę, który zapewni kompleksową usługę - wdrożenie systemu CRM i outsourcing IT. Skorzystaj z naszych usług, a otrzymasz od nas najlepsze systemy CRM wraz z kompleksową i profesjonalną obsługą. 

logo-program-crm-systemy-2

Copyright 2015 JNS Systemy CRM ®